Vojenské rozhledy / Czech Military Review Nr. 2/2018: 95-108
Evaluation of Education QualityReviewed - Review
Within the context of evaluation system of education quality in career courses that are organized at the Center for Security and Military Strategic Studies of the University of Defence in Brno, the article deals with course evaluation questionnaires. It demonstrates benefits of introducing online questionnaires, and a persistence of responses sets that are invalid in terms of internal imbalance. To filter out this undesirable natural phenomenon, a method was proposed for determining the consistency of responses sets. The outcomes lead to the goal to enhance quality as well as quantity of responses to evaluation questionnaires. In terms of quality, the intention is to continue filtering out invalid responses sets using the proposed method. In terms of quantity, the intention is to motivate the course participants to fill the evaluation questionnaire by dividing it in parts, so that they can experience the changes based on their responses yet during their course.
Keywords: Evaluation; Career courses; Education; Quality.
Published: June 15, 2018 Show citation
References
- ČEP, David. Kariérové kurzy jako nedílná součást celoživotního vzdělávání důstojníků OS ČR. In: XXXV. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu. Brno, 2017, s. 27-32. ISBN 978-80-7231-419-5.
- NĚMEČEK, Vojtěch, Jaroslav KOLKUS a František MIČÁNEK. Vojenské kariérové kurzy pro přípravu vyšších důstojníků. Vojenské rozhledy [online]. 2014, 2355(3) [cit. 2017-08-25]. ISSN 2336-2995. Dostupné z: http://www.vojenskerozhledy.cz/kategorie-clanku/vzdelavani-a-vycvik/vojenske-karierove-kurzy-pro-pripravu-vyssich-dustojniku.
- TENKL, Miroslav. Kirkpatrickův čtyř-úrovňový model: teorie, praktické využití a možná úskalí. Evaluační teorie a praxe [online]. 2014, 2014(1) [cit. 2017-08-25]. Dostupné z: https://www.evaltep.cz/inpage/kirkpatrick/.


