Vojenské rozhledy / Czech Military Review Nr. 1/2009: 100-109
Vzhůru právním rodokmenem hodnocení veřejných zakázekInformace
Hodnocení nabídek uchazečů o veřejnou zakázku patří k uzlovým a kritickým momentům veřejného zadávání i celého akvizičního procesu. Mnohotvárnost a komplikovanost početních metod a hodnotících přístupů by neměla zatemňovat jejich otevřenost a srozumitelnost každému uchazeči. Princip transparentnosti hodnocení se ovšem do právní úpravy prosazuje pozvolně a ztuha, od ryze subjektivistického, nepřezkoumatelného dojmu hodnotitele-zadavatele veřejné zakázky o nejlepší nabídce až k nároku na výsostnou průhlednost metody, jakou k hodnocení použije.
Klíčová slova: management,akvizice,ekonomicke rizeni,statni sprava,verejny sektor,ministerstvo obrany,legislativa
Up to Law Family Tree of Public Contracts
Evaluating offers of contestants for public contracts belong to key and critical moments of public tenders and the whole acquisition process at all. Variety and comprehensibility of numerical and rating methods shouldn't prevent applicants from understanding conditions and terms of contract/agreement. The transparency principle of evaluating is only slowly pushing forward in our legal system. We move from mere subjectivistic and unverifiable impressions to the unbiased comparing of best offers, together with the requirement of transparency, as a part of the process of comparing, ranking, and assessing offers, by the use of specific qualitative or quantitative factors, such as prices, feasibility, collateral risks, time plan or other conditions. The final step is called amalgamation, when we merge individual classifications in one complex appraisal.
Keywords: economic management,acquisition,legislature,management,ministry of defence,state administration,public sector
Zveřejněno: 15. březen 2009 Zobrazit citaci
Reference
- Metodický pokyn MŽP ČR z 11. března 1992 pro zadávání projektových prací na výstavbu a v územním plánování; Zadávací řád staveb - opatření FMH a MP ČR ze dne 24. března 1992
- Usnesení vlády č. 470/1992 z 29. června 1992 o závaznosti pravidel zadávání zakázek na projekty, dodávky a služby pro státní informační systém České republiky apod.
- TILLMAN, J. Veřejná zakázka. Praha: Prospektrum, 1995, s. 140-141.
- Faldyna, F., Bejček, J., Hajn, P., Hušek, J., Marek, K., Pokorná, J., Rozehnalová, N. Obchodní zákoník s komentářem, II. díl (sect; 261-775). Praha: Codex, 2000, s. 64.
- HAVLÍČEK, J., ZÍSKAL, J. Ekonomicko matematické metody I [studijní texty pro distanční studium]. Praha: PEF ČZU, 2003, s. 24-40
- ŠUBRT, T., LANGROVÁ, P. Systémová podpora projektů. Praha PEF ČZU, 2003, s. 48-56; OCHRANA, F. Hodnocení veřejných projektů a zakázek. Praha: ASPI, 2004.
- Informační bulletin Rok práce pro bezpečnou budoucnost. Praha: MO ČR, 2008, či koncept Transformace resortu Ministerstva obrany České republiky, schválený usnesením vlády č. 1194 z 22. října 2007.
- Rozsudek Nejvyššího správního soudu sp. zn. 2 A 9/2002-62 z 16. března 2004 či rozsudek Krajského soudu v Brně sp. zn. 31 Ca 22/2005 z 15. prosince 2006.


