Vojenské Rozhledy

Czech Military Review

Vojenské rozhledy / Czech Military Review Nr. 3/2008: 121-130

Reflektivní přístup při výuce cizích jazykůJazyková příprava

Kpt. Ing. Petra Vráblíková, Ph.D.

Tento článek se zabývá problematikou reflektivního přístupu ve výuce cizích jazyků, věnuje se nejen teoretickým východiskům, ale zároveň se snaží tuto teorii aplikovat v praxi vycházející z doporučení a zkušeností pedagogů. V konkrétním úhlu pohledu článek představuje principy reflektivního myšlení, význam a průběh reflexe ve výukové praxi. Detailně rozebírá koncepční strukturu vzdělávacího modelu ve vazbě na běžné výukové metody, charakterizuje reflektivního učitele a definuje odlišnosti od běžných výukových přístupů. Závěrem jsou zde shrnuty přínosy reflektivního učení a možnosti využitelnosti v praxi.

Klíčová slova: metody,jazykova priprava

Reflective Principles and Teaching Foreign Languages

This article deals with the problem of theoretical base of reflective teaching methods and illustrates practical examples and recommendations of experienced language teachers. In detail it explains the structure and principles of this educational concept, and defines differences from regular teaching methods. The authoress explains both teaching and learning through critical reflection practice, how to develop critically engaged learners. She explains how to gather information on students in class in charge, and enumerates questions to be answered. Reflective thinking by means of feedback enriches both students and teachers. "Reflective" teachers are able to monitor, criticize and defend their own activities, planning, implementation and assessment language programmes and instructions. fl

Keywords: language training,methods

Zveřejněno: 15. září 2008  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Vráblíková, P. (2008). Reflektivní přístup při výuce cizích jazyků. Vojenské rozhledy / Czech Military Review89(3), 121-130
Stáhnout citaci