Vojenské Rozhledy

Czech Military Review

Vojenské rozhledy / Czech Military Review Nr. 3/2012: 106-112

Sondáž k úrovni dovedností v anglickém jazyce na vybraných civilních středních školáchInformace

PhDr. Marie Jandová, CSc., Mgr. Dalibor Cibulka, Mgr. Helena Rýlichová

Primárním cílem předkládaného výzkumu bylo zjistit úspěšnost při jazykové zkoušce STANAG 6001 u civilních studentů, kteří jsou potenciálními uchazeči o práci v armádě nebo budoucími studenty Univerzity obrany, a na jejím základě provést odhad jejich vstupních jazykových dovedností. Procento úspěšných výkonů při testování dovedností poslech s porozuměním, ústní projev, čtení s porozuměním a písemný projev v r. 2008 je ve srovnání s r. 2006 výrazně vyšší. Autoři se domnívají, že k tomu přispěla účast studentů na řadě zahraničních projektů, a také vysoký standard školy. Výsledky jsou zobraceny v několika tabulkách a grafech.

Klíčová slova: analyzy,vyzkum,stanag,jazykova priprava

Probing Into English Skills and Accomplishments in Selected Civilian Secondary Schools

The primary purpose of this research was to determine the successfulness in language examinations set by STANAG 6001 among future servicemen and prospective officer candidates. In comparison with 2006 their common knowledge was significantly higher. The authors assume they acquire better English capabilities as a result of participation in foreign study projects and increasing level of schools. The results are presented in several tablets and graphs.

Keywords: analysis,language training,stanag,research

Zveřejněno: 15. září 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Jandová, M., Cibulka, D., & Rýlichová, H. (2012). Sondáž k úrovni dovedností v anglickém jazyce na vybraných civilních středních školách. Vojenské rozhledy / Czech Military Review93(3), 106-112
Stáhnout citaci

Reference

  1. BERÁNKOVÁ, J. at al. Komunikativní kompetence vojenských manažerů. Ekonomika a management, 2010, ročník neudán, č. 2, s 100-104. ISSN 1802-3975. Dostupné na http://www.vojenskaskola.cz/skola/uo/eam/Documents/EaM-2-2010.pdf.
  2. BUCHTOVÁ, H., STAŇKOVÁ, E. Jazyková příprava z pohledu studentů Vojenské akademie. Vojenské rozhledy, 2005, roč. 14, č. 1, s. 112-116, ISSN 1210-3292.
  3. ČECHOVÁ, I. at al. Změny v jazykové a řečové kompetenci vojenských profesionálů. Vojenské rozhledy, 2012, roč. 21, č. 2, s. 155-167, ISSN 1210-3292.
  4. ČECHOVÁ, I. at al. Partnership for Learning Program: online výuka s rodilým mluvčím jako doplněk k prezenční výuce anglického jazyka na Univerzitě obrany. Vojenské rozhledy, 2011, roč. 20, č. 1, s. 128-136, ISSN 1210-3292.
  5. ŠMÍD, J. Úspěšnost v rezortních jazykových kurzech na úroveň SLP 2 na ÚJP. Vojenské rozhledy, 2008, roč. 17, č. 4, s. 165-169, ISSN 1210-3292.
  6. ŠMÍD, J. Jazyková příprava v rezortu MO v kontextu RMO č. 1/2007. Vojenské rozhledy, 2011, roč. 20, č. 3, s. 162-163, ISSN 1210-3292.
  7. VRÁBLÍKOVÁ, P. Metody výuky cizích jazyků a jejich význam v profesionální armádě. Vojenské rozhledy, 2006, roč. 15, č. 1, s. 112-118, ISSN 1210-3292.
  8. VRÁBLÍKOVÁ, P. Motivace jako významný faktor při studiu cizích jazyků. Vojenské rozhledy, 2007, roč. 16, č. 4 s.. 1168-1174, ISSN 1210-3292.
  9. VRÁBLÍKOVÁ, P. Metody používané ve výuce cizích jazyků. Vojenské rozhledy, 2008, roč. 17, č. 2, s. 180-188, ISSN 1210-3292.
  10. VRÁBLÍKOVÁ, P. Reciproční výuka a její význam pro zdokonalení jazykové dovednosti čtení s porozuměním. Vojenské rozhledy, 2008, roč. 17, č. 4, s. 155-164, ISSN 1210-3292.
  11. Analýza úspěšnosti (dosažené úrovně jazykové způsobilosti) posluchačů intenzivních kurzů angličtiny s výstupem SLP 2 organizovaných na ÚJP Vyškov v r. 2007. In Zápis z jednání MRCJ, ŠMÍD, Jan, Metodická rada cizích jazyků, Praha, 20. března 2008.
  12. Interpretace STANAG 6001. [on-line]. Ústav jazykové přípravy. 2009 [cit. 2012-02-02]. Dostupné z: <http://www.ujp-acr.cz/met_test/stanag_6001.php>.
  13. Performance on the American Language Course Placement Test (ALCPT) and the English language Proficiency Test (ELPT) and its implications for STANAG 6001 Language
  14. Proficiency Profiles, Memorandum from DLIELC/LEC, CARTWRIGHT, Faith W., DLIELC, 20. listopadu 2003.
  15. Rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely Systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech. [online] 2008 [cit. 2012-02-02]. Dostupné z Rozkaz ministryně obrany z 11. ledna 2007, Jazykové vzdělávání zaměstnanců v rezortu
  16. Ministerstva obrany (RMO 1/2007), Věstník Ministerstva obrany, částka 2/2007, ŠIS, http://s101w19.acr/Epinav/public/vestniky/Vestniky_Detail.aspx?id=930 http://www.vojenskaskola.cz/skola/uo/eam/Documents/EaM-2-2010.pdf.