Vojenské rozhledy / Czech Military Review Nr. 1/2011: 128-136
Partnership for Learning Program: online výuka s rodilým mluvčím jako doplněk k prezenční výuce anglického jazyka na Univerzitě obranyJazyková příprava
Využití multimédií ve výuce cizích jazyků je způsobem, jak pozitivně ovlivnit motivaci i výsledky výchovně-vzdělávacího procesu. Využití česko-kanadského projektu Partnership for Learning Program umožňuje synchronní komunikaci mezi rodilým mluvčím a studentem/účastníkem jazykové přípravy bez ohledu na jejich vzdálenost. Vzájemná komunikace je příležitostí pro studenty používat jejich druhý jazyk nejen při odborných diskuzích, ale i při řešení problémů, relevantních jejich studijnímu zaměření, zájmům a koníčkům. Součástí článku je rozbor zkušeností, které autoři doposud získali.
Klíčová slova: univerzita obrany,vzdelavani,vycvik,jazykova priprava
Partnership for Learning Program: Online Drill with Native Speaker As a Supplement to Full-time Study of English at the Defence University
Making use of multimedia, ICT, in a foreign language teachinglearning process is the effective way how to influence motivation and results of the educational process. Based upon the Czech-Canadian Partnership for Learning Program, the project provides synchronous communication between a native speaker and a student during language training, regardless the distance. Mutual communication is an opportunity when the students/learners can use their second language not only in professional discussions, but also in solving problem matters, relevant to their study branch, interests, current events or hobbies. The authors' experience and its analysis form also a part of this paper.
Keywords: language training,univerzity of defence,training,education
Zveřejněno: 15. březen 2011 Zobrazit citaci
| ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | Chicago Notes | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Reference
- ČECHOVÁ, I., NEDOMA, R., CHARBONNEAU-GOWDY, P. aj. The New Step to the Future of Web Based Video Conferencing in the Language Training: New Usages and Trends. In Sborník příspěvků z mezinárodní konference Kompetence v cizích jazycích jako důležitá součást profilu absolventa vysoké školy II. Brno: Univerzita obrany, 2009, s.197-199. ISBN 978-80-7231-683-0.
- CHARBONNEAU-GOWDY, P., ČECHOVÁ, I. Moving from Analogue to High Definition E-learning Approaches Supported by Video-based Web Conferencing. In Proceedings of the 4 th International Conference on e-Learning. Toronto: University of Toronto, 2009, s. 75-83. ISBN 978-906638-37-5.
- Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné a vývojové a další tvůrčí činnosti Univerzity obrany na 2006 - 2010. [online]. [cit. 2010-02-04]. Dostupné z: <http://www.vojenskaskola.cz/skola/uo/dokumenty/Documents/DZ-UO_06-10.pdf>.
- Doporučení č. R (98) 6 Výboru ministrů členským státům týkající se cizích jazyků. [online]. MŠMT. 1998 [cit. 2009-01-21].
- Dostupné z: <http://aplikace.msmt.cz/MezinarodniSpoluprace/Dokumenty/dopcizijazyky.doc>.
- STRAUSS, A. CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody zakotvené teorie.1. vyd. Boskovice, nakladatelství Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X-.
- URBAN R. Chceme být součástí evropského vzdělávacího prostoru. Czech Army Today, 3/2005. Praha: AVIS, 2005, s. 2-5. ISSN 1212-97-55.


