Vojenské Rozhledy

Czech Military Review

Vojenské rozhledy / Czech Military Review Nr. 1/2011: 128-136

Partnership for Learning Program: Online Drill with Native Speaker As a Supplement to Full-time Study of English at the Defence UniversityLanguage preparation

PhDr. Ivana Čechová Ph.D., Mgr. Radek Nedoma, RNDr. Oldřich Kříž, Jiří Mrenka

Making use of multimedia, ICT, in a foreign language teachinglearning process is the effective way how to influence motivation and results of the educational process. Based upon the Czech-Canadian Partnership for Learning Program, the project provides synchronous communication between a native speaker and a student during language training, regardless the distance. Mutual communication is an opportunity when the students/learners can use their second language not only in professional discussions, but also in solving problem matters, relevant to their study branch, interests, current events or hobbies. The authors' experience and its analysis form also a part of this paper.

Keywords: language training,univerzity of defence,training,education

Published: March 15, 2011  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Čechová, I., Nedoma, R., Kříž, O., & Mrenka, J. (2011). Partnership for Learning Program: Online Drill with Native Speaker As a Supplement to Full-time Study of English at the Defence University. Czech Military Review92(1), 128-136
Download citation

References

  1. ČECHOVÁ, I., NEDOMA, R., CHARBONNEAU-GOWDY, P. aj. The New Step to the Future of Web Based Video Conferencing in the Language Training: New Usages and Trends. In Sborník příspěvků z mezinárodní konference Kompetence v cizích jazycích jako důležitá součást profilu absolventa vysoké školy II. Brno: Univerzita obrany, 2009, s.197-199. ISBN 978-80-7231-683-0.
  2. CHARBONNEAU-GOWDY, P., ČECHOVÁ, I. Moving from Analogue to High Definition E-learning Approaches Supported by Video-based Web Conferencing. In Proceedings of the 4 th International Conference on e-Learning. Toronto: University of Toronto, 2009, s. 75-83. ISBN 978-906638-37-5.
  3. Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné a vývojové a další tvůrčí činnosti Univerzity obrany na 2006 - 2010. [online]. [cit. 2010-02-04]. Dostupné z: <http://www.vojenskaskola.cz/skola/uo/dokumenty/Documents/DZ-UO_06-10.pdf>.
  4. Doporučení č. R (98) 6 Výboru ministrů členským státům týkající se cizích jazyků. [online]. MŠMT. 1998 [cit. 2009-01-21].
  5. Dostupné z: <http://aplikace.msmt.cz/MezinarodniSpoluprace/Dokumenty/dopcizijazyky.doc>.
  6. STRAUSS, A. CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody zakotvené teorie.1. vyd. Boskovice, nakladatelství Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X-.
  7. URBAN R. Chceme být součástí evropského vzdělávacího prostoru. Czech Army Today, 3/2005. Praha: AVIS, 2005, s. 2-5. ISSN 1212-97-55.